Lyckat pubbesök…

Det blev en fartfylld tur i skogen! Ny krock då Herr Bråttom fällde mig i hög fart i en kurva. Tycker han har bra koll på kroppen mot förut men än har inte fått upp smidigheten fullt ut. Eftersom jag vet om att han fortfarande kan vara klumpig hade jag gått åt sidan men skulle givetvis gått i innerspår!

Efter lunch gick jag och Birk in till stan för att träffa goldenkompisarna Penny och Marwin och deras matte. Vi skulle miljöträna ”i grupp” hade vi bestämt. Det lev en mycket givande och lyckad eftermiddag och alla tre skötte sig exemplariskt. Vi gick på lite smågator, gågatan, genom bussterminalen och gågatan fram på torget. Där gick vi på pub. En av pubarna har en utepub som var öppen så vi drack en läsk medan hundarna fick sitta på andra sidan räcket. Birk skällde vid något tillfälle men annars var det lugnt och städat. Så nu är Penny introducerad i publivet under överinseènde av Birk och Marwin.

Värre var det för mitt sällskap som förutom sina två hundar även hade mig att hålla reda på. När vi gått från puben upptäckte hon att jag inte hade med min väska! Den stog så fint kvar på ett fårskinn på puben. Tur man har ledsagare.

Med Birken går det bara bättre och bättre. Det hade jag aldrig trott för ett par veckor sedan. Nu kan vi stå med slakt koppel då hundar passerar några meter ifrån, ingen tendens att vilja hoppa och leka utan han står och tittar lugnt. Nu ska jag verkligen underhålla det här och jobba vidare!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lyckat pubbesök…

  1. Jenny skriver:

    Tack för sällskapet idag! Det var jättetrevligt 🙂 Och kul att alla vovvar skötte sig så bra!

Lämna en kommentar